MVO

Hi lanceert speciaal product voor kinderen in de bovenbouw

Uit onderzoek blijkt dat steeds jongere kinderen een mobiele telefoon willen. Hi heeft in juli een Prepay-dienst op de markt gebracht voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool. Hi is zich terdege bewust van de kwetsbaarheid van deze groep en ziet daarin ook een verantwoordelijke rol voor zichzelf weggelegd. Voorafgaande aan de ontwikkeling van deze dienst is zorgvuldig onderzoek gedaan.

Uit eigen onderzoek – maar ook uit dat van anderen zoals het Jeugdjournaal, Mijn Kind Online en Mediarakkers – blijkt dat kinderen technisch heel slim zijn maar emotioneel minder weerbaar. Dit heeft Hi gemotiveerd om met een speciaal product te komen. Financiële educatie, veiligheid van het kind, maar ook mobiele etiquette spelen hierin een rol.

Hi PrePay Young heeft een speciaal lesprogramma ontwikkeld, met als doel kinderen spelenderwijs in een veilige omgeving te leren omgaan met een mobiele telefoon en het geven van financiële educatie rondom kosten van een mobiele telefoon. Aan de hand van een cursus met filmpjes, een forum, testjes en handige tips leren kinderen in hun eigen belevingswereld de valkuilen, do’s en dont’s en handige tips kennen. Om een kind verder te beschermen is het aanvragen van – veelal betaalde – sms-diensten via de mobiel niet langer mogelijk, zijn 0900 nummers afgesloten en kunnen de kinderen met Hi Young twee nood-sms’jes versturen.

Telefoonabonnement voor kinderen

Telecombedrijf wijst klant op risico belgedrag

Tags: , ,